23 nov. 2021

Thomas fick Jesusmöte i häktet


- Från Jesus.se -
Thomas Ljung knarkade bort familj, dotter, körkort och jobb. Under 20 års tid åkte han in och ut från fängelser och i häktet bestämde han sig för att avsluta sitt liv. Då fick han ett Gudsmöte som kom att skaka om hela livet. Efter behandling på Josua Rehab har han nu fått livet tillbaka.

Thomas Ljung fick en mycket trasslig barndom och skolan fungerade inte alls.
– Hade det funnits ADHD på den tiden, så hade jag garanterat diagnostiserats med det. Jag kunde aldrig vara still och fick byta klass flera gånger. Det blev mycket bråk och slagsmål. I åttan fick jag anpassad skolgång, så att jag bara gick i skola vissa dagar och jobbade resten av tiden.
Thomas var en spänningssökare som drogs till det som var farligt. Det blev snatterier, sniffning och alkohol.
– Jag hade en inbyggd osäkerhet, men med alkohol i kroppen vågade jag ta kontakt.
Thomas arbetade som försäljare, som svetsare, på SJ och till och med på ett behandlingshem. Han flyttade ihop med en tjej och de skaffade barn. Även om han både rökte hasch och drack alkohol kunde han ändå sköta arbete och familjeliv någorlunda. Tills han som 26-åring för första gången provade amfetamin....

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/thomas-fick-jesusmote-i-haktet/

Inga kommentarer: