5 maj 2024

Tidig söndagsmorgon den 5 maj

 


 



Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

God morgon! Idag vaknar jag upp hemma i min egen säng i Västerås. Det var flera söndagar sedan det inträffade sist. 

I tisdags fick vi vara med om en storslagen valborgsmässoafton (Bild 1). Många människor var samlade på den stora gräsplanen utanför Bäckbykyrkan. Jag gissar att det var mellan hundra och tvåhundra människor samlade. Frälsningsarméns musikkår spelade, scouterna gick fackeltåg och tände brasan, kårens ledare Alejandro Gallardo talade och kvällen avslutades med en gospelkonsert i Bäckbykyrkan.

Längtar du efter att få läsa en riktigt bra kristen roman? Vi har nu fyllt på vårt lager av "På en avlägsen strand" av Karen Kingsbury (Bild 2). Hon är en av Amerikas och Sveriges mest älskade och lästa kristna romanförfattare med mer än 25 miljoner sålda böcker. Den svenska översättningen ges ut av Semnos förlag och Rut har översatt den till svenska. Du kan köpa den för 220:- genom att skicka ett mail till info@rupeba.se eller i vår webbshop på www.rupeba.se. Porto tillkommer med 46:- inom Sverige.

I lördags var vi på konsert på Templet i Stockholm. Det var Swedish Central Band som spelade under ledning av William Himes från USA. Han är en gudabegåvad kompositör och en brinnande kristen och presenterade själv de olika musikstyckena. Det var verkligen en gudstjänst att få vara med den kvällen.

Men nu är det söndagsmorgon och de olika grupperna i kåren får ansvar för varsin söndagsgudstjänst. Idag är det musikkåren som ansvarar (Bild 3). På annonsen står det att Peter Baronowski ansvarar för musik, sång, reflektion och predikan. Dessbättre blev det lite fel i annonsen. Jag ansvarar dessbättre inte för allt som händer i gudstjänsten, men jag räknar med att ta ansvar för predikan.

Med önskan om en välsignad ny vecka
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: