26 okt. 2021

Stefan böjde sina knän och bad om ett mirakel

- Från jesus.se -
Stefan Olsson är en 55-årig man, som egentligen bara är sex år gammal. Det var nämligen för sex år sedan som han blev en ny människa och livet förvandlades totalt.

Stefan Olsson är nyfiken på det mesta. Han har alltid velat testa att gå över gränser och pröva allt – på gott och ont. Goda följder blev kunskap och erfarenhet, men nyfikenheten förde även med sig riktigt allvarliga konsekvenser.
– Jag testade att modifiera mitt sinnelag med olika droger. Vissa av drogerna skapade ett sjukligt beroende som pågick länge och blev ganska tungt, konstaterar Stefan. Drogmissbruket gjorde att Stefan kom till vägs ände med hela sitt liv.
– Jag blev till sist av med både hälsan, familjen, vännerna, körkortet och jobbet. Flera av mina vänner dog av sitt missbruk. När jag såg mig själv i spegeln såg jag nästan ut som Gollum i Sagan om ringen.
– Jag vägde bara 47 kilo och jag förstod att jag var på väg att dö. Allt som ett resultat av drogerna....

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/stefan-bojde-sina-knan-och-bad-om-ett-mirakel/

Inga kommentarer: