24 nov. 2022

Från självmordsförsök till bönesvar

 

- Från Frälsningsarméns hemsida -
Samuel Coils liv har präglats av övergrepp, kriminalitet, missbruk och psykisk ohälsa. Efter ett av många självmordsförsök hittade han till kyrkan på jakt efter vägledning av en högre makt. Här vände allt och Samuel fick otroliga bönesvar. 

Jag fick otroliga bönesvar. Vid det tillfälle var det en man som frågade mig ”Vill du se ett mirakel?”. Och jag svarade ”Ja det är klart jag vill”. Han sa ”Har du ont någonstans?” ”Ja jag har fem brutna revben och ett brutet bröstben.” Och så bad han för mig och redan samma kväll så, alltså jag försökte verkligen provocera fram smärtan, för jag kunde inte tro först att den var borta men det var den och den kom aldrig tillbaka heller.
Jag räknar min frälsning från den dagen i princip.

Inga kommentarer: