13 nov. 2023

Bokpresentation: FÖRLÅTELSEBOKEN - Du kan bli fri.

 



Varje vecka lägger vi ut en presentation på en av våra böcker. Den här veckan är det Ruts bok: FÖRLÅTELSEBOKEN - Du kan bli fri! 

I det avslutande kapitlet skriver Rut:
Under de snart fyrtio år som jag undervisat om förlåtelse i olika sammanhang, på olika platser främst i de nordiska länderna, men också i andra delar av världen, har jag fått se människor ta till sig budskapet om förlåtelse och handla i överensstämmelse med det. De har sedan kunnat fortsätta sina liv med en ny resning. På ett alldeles särskilt sätt har Gud välsignat förkunnelsen om utgivande förlåtelse - att släppa taget om det som varit. Vid flera tillfällen har jag fått brev och telefonsamtal där människor berättar vad som hänt.

En kvinna skriver "Jag har försökt att förlåta så många gånger, men nu har jag förstått att det att förlåta handlar om att släppa taget om det som varit".

En annan kvinna skriver "Utsatt för övergrepp som barn, änka efter en man som varit otrogen hela livet inte bara med andra kvinnor utan också med andra män... Jag förstår nu att jag måste släppa taget om det som varit och förlåta för jag vill tjäna Gud".

En kvinna, som deltog i en gudstjänst där vi fysiskt illustrerade hur vi kan sitta fast med ett osynligt rep i de oförrätter vi utsatts för: "Tack att du talade om att släppa taget om det som sårat en. Tänk att en sladd kan göra så mycket...(vi hade inget rep den gången, så vi använde en sladd i stället). Det kan vara lite mysigt att behålla den där sårade känslan, att ha det som orsak att inte gå vidare... fast nu är det lämnat vid korset..." och så nämner hon platsen där vi befann oss.

Boken kostar 120:- (postens porto tillkommer). Du kan beställa den genom att skicka ett mail till info@rupeba.se eller i vår webbshop som du finner på rupeba.se.

Inga kommentarer: