5 sep. 2008

Be för muslimerna

Under fastemånaden Ramadan pågår en världsomfattande förbön för muslimerna. Norska tidningen DagenMagazinet skriver:

– Vær med å skrive verdenhistorie ved å be for muslimer. Det sier Paul Johansen, daglig leder i Kristent Arbeid Blant Arabere (KABA).
1.september startet den verdensomspennende aksjonen «30 dagers bønn for muslimer». Det er 17.gang at verdens kristne går sammen i bønn for den muslimske verden, og aksjonen faller i år sammen med muslimenes feiring av fastemåneden Ramadan.

– Muslimene er denne måneden opptatt av bønn og faste, og de ønsker å hengi seg til å tjene sin Gud. De stiller seg åpne for den åndelige verden, og vi ber at Gud skal gripe inn og møte dem, sier Paul Johansen.Han forteller om mange sterke eksempler på at muslimer kommer til tro.Åpenbaringer
– De får direkte åpenbaringer, noen ser Jesus, eller han viser seg på himmelen. Vi har historier om at Gud viser seg for hele bygder, og de kommer til tro, forteller Johansen.Han tror dette skjer fordi muslimer ikke har de samme muligheter til å høre evangeliet eller møte misjonærer som vi har.
– Ikke alle har TV eller tilgang på den nye teknologien med Internett. Dermed gjør Gud det han gjorde for Paulus: Han viste seg for han på veien. Eller som det står i Romerne kapittel 10 vers 20: «Jeg ble funnet av dem som ikke søkte meg, og jeg åpenbarte meg for dem som ikke spurte etter meg.»

Läs hela artikeln i DagenMagazinet>>

Inga kommentarer: