25 juni 2017

Tidig söndagsmorgon i Oslo den 25 juni

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Söndagsmorgon och avslutning på Frälsningsarméns kongress i Oslo.
Dagens program ser ut så här:
10.00 Bønnesamling Storsalen OKS
10.30 Møte Storsalen OKS (Sänds direkt i FA-TV)
10.30 Ungdomskongress Plenumsalen OKS
10.30 Barnas kongress Kidslokalet OKS
14.30 Familiemøte Storsalen OKS (Sänds direkt i FA-TV)
17.30 Konsert Regent Hall Songsters Oslo 3. korps
Om du inte kan vara med i Oslo kan du se de två huvudmötena i direktsändning på FA-TV

Kongressen är inne på sin sista dag. Dagarna har varit fyllda av möten = samlingar/gudstjänster. Men samtidigt handlar kongressen till stor del om möten mellan människor.

Jag vet inte hur många människor jag mött och hälsat på. Det kan vara ett drygt hundratal. De flesta möten blir väldigt ytliga, man möts, hälsar och går vidare. Några möten ger också några ögonblick där man kan uppdatera varandra om hur det går i livet. Och så, några få möten, blir verkligen möten på djupet. Man delar det man går och bär på och ber för varandra och kanske till och med gråter tillsammans.

Men kongress  är också fest. Tack för all fantastisk musik! Hornmusik av hög kvalitet, Regent Hall Songsters, Mannssambandet och många, många fler. Tack också för en ovanligt tydlig och utmannde förkunnelse.

Nu dröjer det ett år till nästa kongress i Oslo. Men, vänta nu, jag tror jag har hört talas om att det blir en kongress i Sverige nästa år. Någon gång i april tror jag det var. Skulle inte till och med generalen komma på besök? Ja, vi den tiden har vi ju blivit svenskar igen, så då kanske vi mös då. Det kan ju finnas mycket att uppdatera varandra om.

Men nu är det först en ny arbetsvecka som gäller.
Ha en välsignad vecka!
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: