15 apr. 2024

VITTNESBÖRDET. Jesus gav Erik nytt liv

 



Erik Almroth levde ett vilt liv fyllt med fester, droger och alkohol. Ett personligt möte med Jesus förändrade allt. 
Foto: PRIVAT. Adam Salomonsson i INLICK

Erik Almroths liv kom på sniskan efter att ha lockats till de världsliga frestelserna. Drogerna och alkoholen blev hans bundsförvanter, och det konstanta festandet gav honom ett rus för stunden. Sedan ett par år blev Erik fri från den personliga misär som höll honom fången. Idag är han en ny människa med ett nytt liv, och har lämnat Sverige för att missionera i Rumänien.

– Den här världen erbjuder sex, pengar, droger och alkohol. Men inget kommer i närheten av känslan när du låter Gud fylla ditt hjärta.

Erik, 24, är uppvuxen i en kristen familj i Uppsala. Han gick på församlingen Livets ords skolor och var i yngre år i olika kristna sammanhang, något som inte tilltalade honom där och då.

– Under hela mitt liv trodde jag nästan aldrig på Gud, säger Erik.

– Jag var på olika kristna läger, men jag trodde inte på det. Jag kände mig aldrig riktigt älskad av någon ledare och upplevde att man såg ner på mig. Jag tyckte att livet utanför, långt bortom kristendomen, kändes mycket roligare, berättar Erik Almroth.

Alkohol och droger

Det som var mer tilltalande för honom var ett liv med alkohol, droger, fester och tjejer. Därefter eskalerade det och gick utför rätt snabbt. Erik lämnade allt vad kristendom heter och övergav kyrkan där hans familj var engagerad.

Läs mer här:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/jesus-gav-erik-nytt-liv

Inga kommentarer: