28 jan. 2018

Tidig söndagsmorgon i Göteborg den 28 januari

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen. På en enda natt försvann all snön och det gick från fem minusgrader till fem plussgrader.

Veckan har vi till stor del tillbringat ute på vägarna där vi besökt ett antal officerare för coachingsamtal.

Nu i helgen har vi lånat våra två barnbarn som bor i Moss, Norge, för en helg i Göteborg. Det är egentligen underligt att de två små barnbarnen nu växer upp i samma hus som deras pappa växte upp i en gång i tiden. I Moss av alla platser på jorden! Det blev många dopp i hotellets pool och ett besök på Universeum med regnskog, akvarium och teknikverkstad där barnen fick bygga sin egen "fidget spinner"

En annan stor sak under veckan är att vi har släppt ut en ny bok. Det är alltid en stor sak för oss att ge ut en ny bok. Det är den fjärde delen av GT-boken. De 321 sidorna behandlar bibelböckerna från Första Samuelsboken till och med Esras bok. Du kan läsa mer om GT-boken del 4 HÄR.

Den kommande veckan reser vi till Färöarna där vi ska ha en bibelhelg för de två kårerna. Den ena kåren ligger i huvudstaden Torshamn, en av de mindre huvudstäderna i världen med sina drygt 12.000 invånare. Invånarantalet har jag hämtat från Wikipedia även om jag vet att Färöingarna menar att det bor betydligt fler där. Den andra kåren på Färöarna ligger i ett litet samhälle som heter Våg och ligger på "Söderön" två timmars båtresa söderut från Torshamn.

Det annonserade temat för helgen är "Kristin einleiki - fyri at heimurin skal trýgva á Jesus". Jag tror att det betyder "Kristen enhet - för att världen ska tro på Jesus", och det är i alla fall det vi ska tala om. Men den helgen kan jag säkert skriva något mer om i nästa "Söndagsmorgon".

En annan sak som jag tänkt på under helgen är att rupeba.se om några månader fyller tio år. Det första inlägget publicerades den första april 2008 och sedan har det blivit en hel del inlägg under åren. Detta måste naturligtvis firas och vi får väl tänka ut ett lämpligt sätt att göra det då tiden närmar sig.
Men nu tar vi en vecka i taget och jag önskar dig en välsignad vecka framöver.
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: