13 maj 2017

Ibland blir det bara fel...

Jag sorterade en del papper häromdagen och bland dem fann jag en sida med citat från några av våra politiker. Här kommer några:

"Folk uppfattar vallöften som lköften. Det är ett problem för oss"
Lenart Nilsson (s)

"Arbetslösheten drabbar tydligast och hårdast dem som blir utan jobb"
Mona Sahlin (s)

"Volvo är det svenskaste vi har. Det är nästan lika svenskt som spagetti"
Karin Pilsäter (då fp)

"Stockholmare är smartare än lantisar"
då Anna Kinberg (m)

"Min uppgift som femnistisk politiker blir att försöka ta död på myten om våra biologiska olikheter"
Gudrun Schyman (då v)

Även i andra länder finns det skarpa hjärnor:
"Jag var nyligen på resa i i Latinarmerika, och jag ångrar att jag inte läste mer latin i skolan. Då hade jag kunnat tala med folket där"
Dan Quale, f.d. vice-president i USA

/PB

Inga kommentarer: