5 feb. 2024

Vittnesbördet. Robert Nilsson – Jag var fyllot på stan ingen ville veta av


(Robert utstrålar glädje och skrattar gärna. Han älskar Gud och sina kristna vänner. 
Foto: EVA MARKLUND)

Eva Marklund i Inblick

"När Robert var tolv år drack han whisky för första gången. Känslan var behaglig, men han kunde inte sätta stopp och det slutade med en ”black out”. I tonåren blev det ölen som tog över.

– Jag trivdes inte hemma, därför flydde jag hemmet. I skolan hittade jag vänner som var i samma situation som jag.

Sporten var en tillflyktsplats för Robert, han började med hockey och innebandy men hamnade så småningom i badminton.

– Jag var duktig och tävlade i dubbel med en kille som fortsatte och blev riktigt bra.

Badmintontränaren var en kvinna som tog Robert under sina vingar. Senare har han förstått att hon var en kristen.

– Hon hämtade mig till tävlingar och såg mellan fingrarna när medlemsavgiften skulle betalas. Jag hade inget stöd hemma av min pappa. Under två år gick jag i samma kläder, en träningsoverall som jag använde hela tiden".

Läs mer här:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/robert-nilsson-%E2%80%93-jag-var-fyllot-pa-stan-ingen-ville-veta-av

Inga kommentarer: