14 feb. 2024

Vittnesbördet: Simon Berger Siroky: – Kvar finns bara frihet och en vila i Gud

 

När Simon Berger Siroky blev frälst som ung ville han leva ett radikalt liv för Jesus. Men kraven han kämpade med gjorde det kristna livet tungt. Först tolv år senare upplevde han hur Guds kärlek befriade honom.

- Från Inblick; A​ngelica Victorin -

Som 16-åring befann Simon sig på flykt från det liv som han hade valt på gatan och levde under hot.

– Min tillflyktsort blev Göteborg, hos min pappa. Jag kände en enorm hunger efter Gud då jag hade upplevt så mycket som var kärlekslöst och meningslöst.

Under ett möte i Slottsskogen kom allt detta till ett avgörande.

– Jag tog emot Jesus och släppte in honom av hela mitt hjärta. Livet fick en mening bortom allt tänkbart. Jag fann en frid som svepte bort allt och fullständigt upprättade den sidan av mig som hade gett upp.

– Gud innebar en enorm lättnad i mitt liv, men en stor del av mina tidigare uppfattningar om kärlek och krav förblev obearbetade.

Läs mer här:
https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/simon-berger-siroky:-%E2%80%93-kvar-finns-bara-frihet-och-en-vila-i-gud

Inga kommentarer: