20 aug. 2014

Vad jag som kristen utan några och … tror (del 2)

Bength Gustafson ger i ett antal bloggposter en bekännelse av vad han verkligen tror på. I det första avsnittet presenterade Benght fem exempel på vad han tror på. Här i det andra avsnittet kommer ytterligare tre exempel.

Från Bength Gustafsons blogg


"Jag tror på Jesu återkomst. Jag tror både på den första uppståndelsen och på det som vi kallar för ”uppryckandet” och på Jesu synliga återkomst tillbaka till jorden, till Oljeberget, till Jerusalem, till Israel. (1 Tess. 4:13-5:11. 1 Kor. 15:1.f. Apg. 1:9-11. Upp. 1:7). I ljuset av Jesu återkomst kan vi också få en förståelse för vad som sker nere i Israel och i Mellanöstern i våra dagar. En annan förståelse än den som vi dagligen och ensidigt får ifrån den mediala världen.
Detta som har med Jesu återkomst att göra är så aktuellt och så betydelsefullt för oss alla här och nu, men det är också så omfattande att jag längre fram återkommer på min blogg med en serie av bloggtexter i detta ämne."

Läs mer HÄR...

Inga kommentarer: