1 jan. 2019

En ny början...

"Se jag vill göra något nytt" (Jes 43:19)

Ett nytt år har börjat. Vad kommer att hända:
- med klimatet
- politiken och konflikterna i världen
- med den politiska situationen i Sverige
- med Guds församling på jorden 
- Jesu återkomst till jorden

Det är många frågor som vi inte har något svar på. Men även om vi inte vet hur allt kommer att bli har vi säkert alla några planer. Hur ser mitt liv ut om ett halvår? Har jag satt några mål för min personliga utveckling? För min andliga utveckling? För min kunskapsutveckling?

Det är sådana saker som kan vara viktiga att skriva ned för sig själv i början av året och sedan följa upp det under året.

Men som sagt planer har vi också inför det nya året. Vi kommer att fortsätta med vår deltidstjänst för Frälsningsarmén med mentorskap och undervisning på Distansbibelskola Norr.
- I Januari ska vi tala på en ekumenisk mötesserie i Mosjöen, Norge. 
- I februari ska vi ha en bibeldag i Jönköping och undervisa på en nordisk officerskurs på Jelöy i Norge.
- I mars ska vi undervisa på en mötesserie i Torshamn, Färöarna, samt fira vår guldbröllopsdag.

Detta är planerna för de första månaderna, men hur det blir vet vi aldrig. Det finns ett gammalt ordspråk som säger "Människan spår, men Gud rår".

Men nu är det snart dags att gå på gudstjänst på kåren i Västerås.

Hur det än blir med allt önskar jag dig ett välsignat nytt år, som redan har börjat. 
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: