28 juli 2023

Samuel Jacobson: – Gud är mäktig, all attraktion till män försvann

(Bildtext: Vala och Samuel är båda frälsta idag. Foto: PRIVAT)

- Eva Marklund i Inblick -

"Vala köpte en Koran och började gå till moskén. Hon klädde sig som en muslimsk kvinna och trodde att Allah var den Gud hon mött. Men efter ett tag kände hon att det är inte är samma gud som hon börjat tro på. Samuel berättar att någonting inom henne sa att hon måste hitta den där Guden.

– Under sitt sökande kom hon till ett tillfälle då hon i en syn eller dröm ställde frågan: ”Vem är du? Visa mig sanningen.” Då kom Jesus och han sa: ”Jag är vägen sanningen och livet.”

Båda blev kristna
När Vala berättade detta för Samuel bestämde de sig för att bli kristna båda två.

Samuel hittade en Youtube-film om Jesus och när han tittade på den fick han ny frid i sitt hjärta.

– En tid senare ringde Vala från Sverige och sa att jag skulle vända om från min homosexualitet. Jag blev rasande arg och sa till henne att hon får behålla sin Gud för sig själv.

Återigen blev det stopp i relationen.

Samuel berättar att han hade fått frid och att han gillade Jesus, men han hade ju varit gay hela livet. Hans stora fråga blev om han skulle kunna behålla sin homosexualitet och vara kristen.

– Nittiofem procent av alla pastorer jag frågade i USA sa att jag kunde fortsätta leva som gay och vara kristen. De välkomnade mig till sin kyrka. Jag ville ju ha Jesus och fortsätta vara homosexuell.

Samuel fick inte frid med deras svar och upplevde en strid i sitt sinne. Även om han störde sig på Vala kunde han inte förneka kraften i hennes omvändelse".

Läs mer här: https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/samuel-jacobson:-%E2%80%93-gud-ar-maktig,-all-attraktion-till-man-forsvann

 

Inga kommentarer: