28 juni 2023

Vittnesbördet: Helad på ett ögonblick

 


(Text: Noomi Lind. Foto: Rickard L Eriksson)

– Jag gick in och satte mig vid pianot trots att jag hade så ont i mina armar och händer att jag inte kunnat spela under hela min sjukdomstid och inte heller sjunga, eftersom jag inte lyckades få ner luft i lungorna utan att hyperventilera.

Hon lämnade allt, fäste blicken på Jesus och kom att tänka på ett vittnesbörd som en av hennes vänner delat. Det fyllde henne med tro på att Gud är stor.

– Från den platsen, i glädje för min väns mirakel, så började jag sakta sjunga den gamla lovsången ”Vi vill ge dig ära och tillbedjan”. Och när jag kom till refrängen, ”För du är stor, du gör stora under,” kände jag hur jag fick luft så jag kunde ta i från djupet av lungorna. Det var som om Gud låste upp hela min kropp, som att en tung grå filt rasade till marken.

Läs mer här: https://www.pingst.se/nyheter/helad-pa-ett-ogonblick/

Inga kommentarer: