16 juni 2023

VITTNESBÖRDET: – Jag var ett omöjligt fall


Cecilia Claésson i Inblick -

Med en stor tomhet i hjärtat började Sara som 18-åring söka efter kärlek och bekräftelse hos killar. Efter flertalet våldtäkter mådde hon så dåligt att ingen trodde det var möjligt att hjälpa henne. Då tog Jesus henne in i en process som förändrade hennes liv.

Sara är uppvuxen i en kristen familj och har alltid trott på Jesus men inte velat följa honom helhjärtat. Med svår ADHD har livet inte varit enkelt och skolan gick inte bra. Med låga betyg och utanförskap blev självkänslan låg. Hon var deprimerad och redan som barn ville hon inte leva. Sara tyckte inte hon passade in. Läkare försökte med mediciner men dessa förvärrade hennes ADHD.

Sara insåg att hennes framtid med dåliga betyg och svår ADHD försämrade hennes förutsättningar till ett normalt liv. Med en enorm tomhet i sitt hjärta började hon söka sig bortanför kyrkans väggar. Målet var att få uppleva kärlek och få höra att hon dög genom att träffa killar.

– Jag använde en dejtingsida och fick kontakt med en kille som verkade trevlig. Jag reste till Göteborg för att träffa honom men det visade sig att han inte var den han utgav sig för. Han låste in mig och våldtog mig under tre dygn, jag var fruktansvärt rädd, berättar hon.

Läs mer här: https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/%E2%80%93-jag-var-ett-omojligt-fall

Inga kommentarer: