6 mars 2024

Psalm 116 - ATT INFRIA LÖFTEN


Bibelläsning: Psalm 116
"Jag vill infria mina löften till Herren inför hela hans folk" (Ps 116:14)
 
Psalmen är en tacksägelsepsalm för Guds räddning ur stora problem. Två gånger i psalmen återkommer orden: "Jag vill infria mina löften till Herren" (vers 14 och 18).
 
Och jag får fråga mig: Vilka löften har jag givit till Herren?

Ta en stund och be Gud påminna dig dessa löften. Skriv ner det du blir påmind om. Tala med Herren om hur du uppfyller dem idag. Lyssna på vad Han vill påminna dig om.
 
Du kanske vill ge nya löften idag? Skriv i så fall ner också dessa.
 
Då du blev frälst bekände du Jesus som Herre i ditt liv (Rom 10:9). Hur uppfyller du det löftet i dag? Hur kan du leva just den här dagen så att detta löfte infrias?
________________________________

Mannakorn at tugga på under dagen:
Jag vill infria mina löften till Herren!
________________________________

Inga kommentarer: