7 apr. 2013

Tidig söndagsmorgon på Färingsö

Veckorevy från min personliga utsiktspunkt på livet

Så var det söndag - igen. Snön ligger kvar på fälten, men solen arbetar på och kommer troligen att besegra snön även i år.

Sent i tisdags kväll kom vi hem från Påskefestivalen i Tjöme. Jag tror Rut och jag talade sammanlagt 14 gånger under påskhelgen.

Dagen efter hemkomsten talade vi på Elisabetgården i Stockholm under rubriken "Drömmar blir verklighet". Det handlade om Frälsningsarméns arbete i Lettland.

Resten av veckan har till stor del använts till att förbereda en undervisningsdag för officerare från Danmark, Norge, Sverige, Finland, Estland, Lettland och Östeuropaterritoriet. Kursen heter NLDI, Nordic Leadership Development Institute. Kursen genomförs på engelska och Rut och jag kommer att undervisa om Postmodernismen, Emerging Church och Deeper Spiritual Life.

NLDI-kursen är en två-årig kurs som delvis går på nätet. En vecka varje termin samlas deltagarna fysiskt för en vecka fylld av föreläsningar. Den här veckan genomförs kursen i Danmark på en kursgård utanför Köpenhamn. De tidigare kursveckorna har varit i Norge, Finland och Lettland.

Vi reser tidigt måndag morgon och hoppas komma fram i tid för att få höra Shaw Clifton tala om etik på måndagseftermiddagen. Tisdagen blir vår dag, och på onsdag reser vi hem till Stockholm igen.

Livet som pensionär verkar vara allt annat än tråkigt och innehållslöst. Men vi är ju bara nybörjare i pensionärslivet.

För övrigt ber jag att du ska få en välsignad vecka.
Peter Baronowsky

Inga kommentarer: