19 feb. 2019

Dags för vittnesbörd


Monika Ekström i Inblick -
Titti blev frälst när hon var 42 år. Sedan följde resten av familjen i samma spår.
– Jag har alltid trivts med livet, men jag kände att det var något som jag saknade.
Hon gick och spådde sig och läste om new age, men gick inte djupare in på det. Men det var i det andliga som hon sökte. När mormoner knackade på dörren blev hon intresserad.
– Vi gick med en sväng i mormonkyrkan. Friden, sanningen och vägen hittade vi inte där.
– Man tar skada av att söka andligt fel, men det jag märkte mest var att jag drömde konstigt när jag gick till mormonkyrkan.
När hennes farbror Egon Zandelin hörde att hon sökte i det andliga så började han be för Titti.
– Egon satte igång och be i sin församling i Stockholm och de bad i Sollentuna.
I samband med det gick Titti in i Libris bokhandel i Malmö och köpte en bibel.
– Jag la den på nattduksbordet. Jag både ville och inte ville läsa den. Det var tryggt att den låg där.
Sedan gick Titti på Libris Café Hipp. Där fanns en kvinna som började prata med henne och det kom också en kvinna som tidigare varit med i mormonkyrkan.
– De pratade och började be med mig. Hon från mormonkyrkan började be i tungor och jag blev så gripen. Jag tror att jag blev förlöst där.
– Där kände jag att hon hade det jag sökte. Sedan började vi gå i gamla Elimkyrkan.
Efter det kom många från Tittis släkt och familj till tro.
– Det kom mycket frukt efter Egons böner. Så när man ber får man tänka på att det kan lossa och komma fler på samma gång.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: