20 juli 2021

VITTNESBÖRDET: Pär-Ola Malm blev frisk från ALS


- Från Jesus.se -
45 år gammal fick Pär-Ola Malm ett dystert besked av sin läkare – han led av förlamningssjukdomen ALS och hade högst tre-fyra år kvar att leva. – Jag var fullständigt uppgiven och trodde att jag var förlorad, men efter förbön hände undret. Fyra månader senare var Pär-Ola fullt frisk och kunde åka slalom med familjen.

" På Karolinska sjukhuset fick Pär-Ola göra nya undersökningar och i oktober 1985 kom läkaren med ett förödande besked: ”Jag beklagar, Pär-Ola, men du har ALS”.
– Jag visste inte vad det var och undrade hur man blev bättre, men läkaren bara beklagade. ALS är en dödlig sjukdom och docenterna Sebastian Conradi och Lars-Olof Ronnevi på Karolinska gav mig högst tre-fyra år att leva. Jag tänkte på min familj och på barnen. Och på att jag aldrig mer skulle få springa i skogen.
Läkarna erbjöd medicinering, men bromsmedicinerna skulle ge kraftiga biverkningar.
– När jag fick beskedet att jag inte skulle bli frisk tappade jag min tro och var fullständigt uppgiven. Men jag grep efter ett halmstrå och bad två kristna män komma till min sjuksäng och be för mig. Själv hade jag inte mycket tro. Jag trodde att jag var förlorad.
– I efterhand har en av männen, som var poliskommissarie, berättat att han aldrig varit så knäsvag, trots alla sina hemska upplevelser vid polisen, som när han kom till sjukhuset för att be för mig. Även om han inte riktigt visste vad det handlade om, så insåg han att det var allvarligt.
– Symboliskt klippte de banden som den onda hade. De tog också en oljeflaska och smorde mig med olja, och så bad de en kort bön. Jag kände ingenting och hade inte heller så stor tro...."

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/par-ola-malm-blev-frisk-fran-als/

 

Inga kommentarer: