18 jan. 2014

GT utmaningen psalm 13

Psalm 13
Grunden för förtröstan - Ps 13
"Jag förtröstar på din nåd, mitt hjärta jublar över din frälsning. Jag vill sjunga till HERRENS ära, ty han är god mot mig." (Ps 13:6 FB)
Psalm 13 är en av de kortare psalmerna i Bibeln. Psalmen uttrycker en djup ångest och ställer frågan "Hur länge..." ska det dröja innan Gud griper in.
 Läs mer HÄR...
____________________
UTMANINGEN handlar om att läsa Nya Testamentet och Psaltaren på ett år. Vill du vara med? Du kan börja när som helst och fortsätta ett år framåt. Skicka ett mejl till info@rupeba.se med texten "Jag antar utmaningen" så skickar vi den digitala bibelläsningsplanen med länkar för hela året, samt studiefrågor varje vecka under 2014 med möjlighet att kommentera, fråga, diskutera. Läs mer HÄR...

Inga kommentarer: