26 jan. 2014

Tidig söndagsmorgon på Jelöy den 26 januari

Veckorevy från min personliga utkikspunkt på livet

Söndag igen. Och den här helgen håller vi just på med kursen "Livsdesign - Hva vil Gud med mitt liv?"
Undervisningspass på Livsdesign
Vi är runt sjuttio personer samlade till kursen. Det är fantastiskt att så många sätter av en helg för att komma tillsammans och fråga Gud vad han vill med deras liv.

Första kvällens lovsångsstund avslutades med att kadetterna sjöng "Välsignelsen"
Många intressanta teman står på programmet, bland andra:
- Gud kallar olika människor till olika tjänster
- I mötet med det okända
- Lärjungaskap i vardagen
- Gud kallar, och det får konsekvenser

- Jag har valt att säga ja till att tjäna Gud

Nu är det söndagsmorgon och snart dags att gå upp till den avslutande samlingen och gudstjänsten i Livsdesign-helgen. Igår kväll var det många som kom fram till böneplatsen med frågan till Gud "Vad vill du att jag ska göra med mitt liv?" Jag tror att många livsavgörande, heliga beslut kommer att tas idag under avslutningen i Livsdesign-kursen.
_____________
Den gångna veckan har vi också på rupeba.se lagt ut undervisning på webb-radio och webb-TV. Vi räknar med att lägga ut fler inslag där i fortsättningen.

Har du upptäckt informationscentret rupeba.se, med länkar till många olika platser vi ofta letar efter på internet. Den sidan är nu uppdaterad och där finner du även länkar till Biblar och uppslagsverk. Besök sidan HÄR.

Nu har söndagen börjat och sedan kommer snart en ny vecka och jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
/Peter Baronowsky



Inga kommentarer: