13 dec. 2018

Camilla försökte meditera men fann Gud

- Monika Ekström i Inblick -
Camilla hade en traumatisk uppväxt med en alkoholiserad pappa. Efter universitet kom barndomen ikapp och hon ville ta sitt liv. Men hon anade att det kunde finnas något gott när pappan gick med på att få behandling. – Det var första gången jag förstod att något gott kunde finnas i livet, berättar Camilla för Inblick.


Camilla Ahlman är uppvuxen i en alkoholistfamilj i Eskilstuna. Ingen utanför hemmet skulle få veta att pappan drack. Som mellanbarn vände Camilla kaoset och smärtan inåt. Hon hade ångest och skrev mörka dikter.
– Jag drog mig undan och var som en tapetblomma. Men jag var alltid väldigt duktig.


På gymnasiet var det party och killar som gällde, men ganska oskyldigt. På universitet däremot gick det vildare till.
– När jag kom till universitetslivet var det inte så oskyldigt. Det var väldigt mycket festande och killar. 


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: