20 mars 2019

Sebastian Stakset talade inför 150 socialarbetare

- Världen idag -
150 socialarbetare i Helsingborg fick höra Sebastian Stakset tala om sin livsförvandling i fredags. – Jag berättade om vad Jesus gjort i mitt liv, säger han.

I samband med att Sebastian Stakset gästade kyrkorna i Helsingborg fick stadens socialarbetare chans att lyssna till den tidigare kriminelle hiphopartisten. Från början skulle bara en föreläsning hållas på socialkontoret, men då 150 personer anmält sig utökades detta till två, berättar Stakset.

– Det var helt underbart. Det var enormt starkt, säger han om samlingarna.
Sebastian Stakset berättar att han vittnade om vad Jesus har gjort i hans liv och hur han har förvandlats.

– Jag sade: Jag kunde ha haft 20 socialtjänstemän som hjälpte mig, men så länge jag hatade mig själv så hjälpte det inte.

Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: