28 juni 2015

Fullfölj ditt syfte

David Wilkerson (Juli 1996)



"Vad är ditt syfte? Enkelt sagt är vårt syfte Guds plan för våra liv. Det är din bestämda och planerade framtid. Syfte är vad Gud har förutbestämt dig att vara och bli i hans gudomliga vilja.

Jag blir ledsen när jag läser om de många gudsmän och gudskvinnor i Bibeln som missade sitt mål och sitt syfte. Gud hade valt ett bestämt arbete eller tjänst för var och en av dem, men det slutade med att de valde bort Hans plan. De började helt rätt, och vandrade under en tid i kraften av sin kallelse. Men till slut dog de i skam och total ruin - de hade missat Guds plan för sina liv."

Avsnittet ligger ute på nätet på svenska, men utan boktäverna å, ä och ö, vilket gör det nästan oläsligt. Jag har kompletterat texten med de bokstäver som fattas, men jag får inte publicera artikeln enligt copyrightbestämmelserna. Jag får däremot skicka ut den som e-post. 

Vill du ha artikeln i din mejl-låda kan du skicka ett mejl till info@rupeba.se, och skriva "Wilkerson" som ärendemening. (Du som redan anmält dig behöver inte göra det igen).

Din e-postadress kommer jag bara att använda till utskick av artiklarna från David Wilkerson en gång i veckan.

Peter Baronowsky  


Inga kommentarer: