15 okt. 2019

Vittnesbördet: Gud skyddade mig

- Inblick -
Lovisa Landin var mobbad i flera år och mobbningen ledde till självmordstankar. Men när en kvinna några år senare bad för henne hände någonting. – Jag kände hur det liksom klöste i hjärtat, på ett skönt sätt, och jag bara visste att Gud gjorde mitt hjärta helt.
När Lovisa Landin var åtta år gammal blev hennes mamma sjuk. Det innebar många förändringar i familjens vardag. Samtidigt fick Lovisa uppleva flera år av mobbning i skolan.
– När man gång på gång får höra att man inte är värd något, tror man till slut på det.
Självförtroendet tog stryk samtidigt som hon hade svårt att koncentrera sig på lektionerna.
– Jag kände inte att jag kunde prata med mina föräldrar om det här. De hade fullt upp med att få familjen att fungera, jag ville inte ställa till med fler problem.
Under den här tiden lämnade hon sin tro på Jesus bakom sig.
– Jag tyckte att Jesus inte längre var aktuell i mitt liv.
Lovisa började få självmordstankar.
– Jag började fundera på om jag skulle skära mig i handlederna eller hoppa framför ett tåg.
Men varje gång hon funderade på att avsluta sitt liv dök det upp tankar och bilder på de vänner och familj som älskade henne. 


Läs mer här:  http://www.inblick.se/livsberattelser/2019/09/26/gud-skyddade-mig

Inga kommentarer: