11 dec. 2023

Veckans bok: TOLKNINGBOKEN




Varje måndag sedan en tid tillbaka har vi presenterat en av våra böcker. Den här veckan handlar det om TOLKNINGSBOKEN.

Det finns många idag som säger att Bibeln inte är så viktig. Den ger ändå ingen vägledning eftersom den kan tolkas hur som helst.

Men jag vill påstå att Bibeln inte kan tolkas hur som helst. Gud har verkligen något han vill säga oss genom Bibeln.

Och om man verkligen vill förstå så är det inte svårt att se de bärande budskapen i Bibeln. Mark Twain lär ha sagt: "Det som bekymrar mig mest i Bibeln är inte det jag inte förstår, utan det jag förstår".

Detta häfte är en sammanställning av några föreläsningsanteckningar jag använt då jag i olika sammanhang undervisat om bibeltolkning. Genom häftet vill jag ge några viktiga verktyg till hjälp för att kunna förstå Bibeln bättre.

_______________________

Häftet kostar 80:- och kan beställas genom ett mejl till info@rupeba.se eller genom vår webbshop på www.rupeba.se.

_______________________

Böcker som vi tidigare presenterat i denna serie (Du kan läsa mer om böckerna i vår webbshop på www.rupeba.se)

DAGBOKEN - Små tankar för märkvärdiga dagar (30 okt)
ANKOMSTBOKEN - En bok om Jesu återkomst (6 nov)
FÖRLÅTELSEBOKEN - Du kan bli fri! (13 nov)
nya PSALMBOKEN - Han låter mig vila på gröna ängar (20 nov)
DAGS ATT REFLEKTERA - Reflektera mer över Guds ord och du kommer att reflektera mer av hans härlighet. (27 nov)
GÅVOBOKEN - Du är rikare än du tror. (4 dec)

Inga kommentarer: