5 dec. 2023

Vittnesbördet: ”Varenda ord skar in i mig. Det handlade om mitt liv och det blev så kraftfullt.”

- Från Jesus.se -

Skuldberget hade växt till 300 000 kronor. Fredrik Willersinn befann sig djupt nere i ångest och i ett tungt drogmissbruk och kunde inte se någon väg ut ur sin situation. Knarklangaren körde ut med honom i skogen utanför Malmö och tryckte in en pistol i hans mun och tryckte av: ”Klick, klick, klick”. Pistolen var inte laddad.

– Jag förstod att de skulle döda mig nästa gång om jag inte betalade, berättar Fredrik.
Fredrik var i 30-års åldern och han hade bestämt sig för att avsluta sitt liv genom att dränka sig i kanalen i Malmö. Han ringde sin mamma för ett sista avsked.
– Jag hade gett upp livet, berättar Fredrik.
Hon blev förkrossad och lyckades prata honom ur sina självmordsplaner och sa att hon kanske kunde ordna fram pengarna som han var skyldig.
Mamma lyckades få fram pengarna så att Fredrik kunde bli av med sin knarkskuld. Han inledde en behandling och återförenades med sin tidigare flickvän och de fick två döttrar. Ett tag levde han ett bättre liv, utan droger och han kunde jobba igen.

Inga kommentarer: