6 juli 2011

(G) som i Gud

Nu är Almedalsveckan igång. Media svämmar över av rapporter från Visby. Frälsningsarmén och Dagen arrangerar även i år ett seminarieprogram under rubriken "(G) som i Gud".

Då jag läser rapporteringen känner jag pulsen. Under flera år var Rut och jag med i planeringen och genomförandet av "(G) som i Gud" under Almedalsveckan. Seminarierna, kaffekvällarna med eftersnack och kommentarer av dagens politiska tal. För att inte tala om månaderna av förberedelser inför seminarieprogrammet som hölls i Frälsningsarméns lokal i Visby.

Om jag vore i Visby idag skulle jag absolut gå på seminariet som presenterar sig så här:
"Vad bränner du i år, Gudrun Schyman?
Hon eldade upp 100 000 kr under politikerveckan 2010. "Ge pengarna till oss i stället", sa Frälsningsarmén, som fick dela utmärkelsen "Hetast i Almedalen" med Feministiskt Initiativ. Schyman möter nu Frälsningsarméns Bert Åberg i en uppföljande debatt om orättvisor, PR-trick och samhällsansvar
."

Du kan läsa mer om Dagens och Frälsningsarméns seminarieprogram här>

Inga kommentarer: