19 juni 2013

Mer än tusen miniandakter

Nu är det äntligen klart. Jag har skrivit en minikommentar, ett mannakorn, från varje kapitel i hela Bibeln.

Då Israels barn vandrade genom öknen fick de en daglig ranson av mat för varje dag. Gud sände dagligen den portion som folket behövde för just den dagen. Om de inte åt upp portionen den dagen, ruttnade den. Den var speciellt utmätt från varje dag. På samma sätt behöver vi ta till oss ett ord från Gud varje dag. En speciell portion för varje dag. Bibeln består av 1.346 kapitel och från varje kapitel har jag plockat ett "Mannakorn".

Det har tagit mellan fyra och fem år att plocka dessa mannakorn. Vissa perioder har jag "ätit" från andra delar av Bibeln i förbindelse med konferenser och annat som jag har varit tvungen att koncentrera mig på.

Varsågod och läs mina 1.346 mannakorn HÄR. Men framför allt, läs själv ett kapitel om dagen och plocka ditt manna för dagen.

Inga kommentarer: