5 nov. 2019

VITTNESBÖRDET:Gud bröt missbruk och misär: ”Jag är skyldig Gud hela mitt liv”

- Världen idag -
Alkohol, missbruk och självmordstankar var vardag i Dennis Shepherds liv redan som ung. Men Gud bröt den tillsynes utstakade missbruksvägen för honom och vände det till ett liv där han fått vara pastor, missionär och predika för socialarbetare.

Att se tillbaka i tiden i Dennis Shepherds släktträd ger en dyster bild. Den bittra erfarenheten fick han själv erfara när han tittade några generationer tillbaka i släktledet.

– Så långt man kan gå tillbaka är det bara banditer, rövare och fängelsekunder. Det har alltid varit misär, konstaterar han.

Förutsättningarna i hans egen uppväxt var inte särskilt goda för att hitta en annan väg. Snarare var livsvägen till synes utstakad för att han själv också skulle hamna i den misär som präglat de tidigare generationerna.

Dennis pappa lämnade familjen så fort de kommit hem från BB. Mamman hittade en ny man, som även han levde i ett missbruk. Följden blev att Dennis till stor del själv fick ta hand om sina yngre bröder.

– Jag visste inte om annat än misär, berättar han...


Läs mer här: https://www.varldenidag.se/reportage/gud-brot-missbruk-och-misar-jag-ar-skyldig-gud-hela-mitt-liv/repshl!nzPBM0yPQMSQDVrSBoOwrg/

Inga kommentarer: