21 sep. 2011

Vi har vært vitne til under og mirakler

Ester Danielsdottir berättar om en alldeles speciell händelse på Island (20 november 2007):

KJÆRE VENNER!!

Vi skriver for å fortelle om de utrolige under og mirakler vi har vært vitne til denne helgen. Vi klarer nesten ikke selv å tro at det virkelig er sant allt det vi nå har sett og hørt, selv om vi opplevde dette og så dette med egne øyne. Nå vet vi ihvertfall at vi lever i spesielle tider og at det er en stor vekkelse på gang!

Vi har i helgen deltatt på konferanse på vegne av pinsemenigheten. Vi var mellom 3-400 mennesker der. Utrolig spennende forkynnelse om Guds faderhjerte, om tilgivelse om helbredelser, ”Soaking” (ligge på gulv og bare hvile og lytte til Gud) og mere. De som underviste var fra Toronto og het A.J og Alain Jones. 

Men hva opplevde vi? Selv om dette var konferanse for kristne så ble folk frelst, utrolig mange ble helbredet (flere titalls personer). Døve fikk hørselen tilbake, kvinne med lammelse i armen fikk bevegelsen tilbake, flere opplevde indre helbredelse og fikk åpenbaringer fra Gud. Men ikke nok med det. Mange fikk hendene sine fulle av glitter "gullstøv". Vi hørte vitnesbyrd fra ei som opplevde dette i Toronto for noen måneder siden og etter at hun kom hjem til Island og var på Aglow kvinnemøte opplevde hun det igjen. Dette "gullet" er blitt tatt med til forskning og det viser seg å være en hitil ukjent blanding av 4 naturlige mineraler. Dette ”Gullet” rett og slett vokste ut av hendene på denne damen. Dette så vi også nå i helgen og vi skjønner ingenting! Vi hører så vitnesbyrd om at lignende ting skjer rundt omkring i verden.
Men ikke nok med det. Det ble bedt for tennene til mennesker og vi ble bedt om å kikke inn i munnen på naboen vår før det ble bedt. Jeg trodde ikke jeg skulle bli eldre. Noe slikt har vi aldri hørt om. Men tro det eller ei. Flere mennesker der fikk sine tidligere fyllinger forandret til gullfyllinger!!! Og en som hadde mistet tann, der vokste det opp en ny!!!! Vi skjønner ikke noe, og kan absolutt ikke forklare dette på noen annen måte en at Gud rett og slett viser for oss sin allmakt. 

Lovsangen var så sterk og Guds nærvær var til å føle og ta på. På siste møtet lørdagen (som for øvrig varte i nesten 6 timer, selv om det taleren aldri kom til, for det skjedde under og mirakler hele tiden) da tok det fullstendig av. For eksempel ble alle helt ”Ville” når det viste seg atvi hadde besøk av det vi tror er engler. Plutselig kunne fotografiapparater fange opp lysende kuler overallt. Det skjedde uansett hvilket kamera man tok bilder med. Jeg kommer til å sende med noen av de bildene jeg selv tok. I ettertid hørte vi at dette skjer og har skjedd i mange kirker og menigheter verden rundt spesielt dette siste året.

En dame som også var blitt helbredet av lammelse i armen lå i gulvet etter å ha blitt bedt for og fikk et syn. Hun så engler overalt og ba derfor engelen som satt hos henne om å gi henne en fjær så hun kunne bevise dette for noen. Når hun ”kom til seg selv igjen” hadde hun en nydelig liten hvit fjær festet på jakkeermen sin. Den ligner ikke på fuglefjær i det hele tatt. Flere andre opplevde lignende syn og til sammens dukket det opp 3 slike fjær denne kvelden. UTROLIG!

Mange opplevde Guds Ånd så sterk at de fikk diverse rykkninger i kroppen eller falt i gulvet. Dette er utrolig komisk å se på. Jeg var veldig skeptisk til dette og kan ingenlunde forstå vitsen med noe slikt. Hva vil vel ukristne tro om de kommer inn i kirkene og ser noe slikt.
Men jammen meg så hadde jeg ingen sjans for å kjempe mot. Under lovsangen lørdags kveld skjedde det 6-7 ganger at jeg rett og slett ble kastet ned i stolen minn av en usynlig kraft. Utrolig komisk egentlig. Litt senere i møtet skulle det bes for alle pastorer og forstandere og også for oss. Da var det rett og slett ikke mulig å stå på føttene og vi havnet i gulvet begge to samt alle de andre på scenen. På møtet neste dag var det en som sa fra plattforma ”Dere skulle sett den store over hodet til Frelsesarme mannen..) Etter det ble det dannet en ”Bønnetunnel” hvor alle i forbønnstjenesten og forstanderne sto mot hverandre to og to og alle i forsamlingen gikk igjennom denne ”Eldtunnellen” mens vi rakte frem hender og ba for den enkelte. Jeg tror ALLE (ca 400) i lokalet ble berørt av Guds Ånd denne kvelden. Jeg selv fikk noen merkelige rykninger og klarte nesten ikke å gå uten hjelp. Det var utrolig rart og jeg kunne ikke noe annet enn å le men jeg hadde ingen sjanse for å kontrollere dette (Og jeg som var så sikker på at dette ville jeg ikke ha noe av…) Jeg håpet at når jeg kom ut av lokalet for å gå på do at dette ville slutte, men det var bare ønsketenkning. Jeg gikk alene gjennom en svær hall til toalettene og bevegde meg som om jeg skulle vært spastisk. Klarte å komme meg gjennom do besøket, Wouter måtte støtte meg til bilen. Når jeg satt var alt greit. Ut av bilen til overnattingstedet klarte jeg ikke å gå selv og slik sovnet jeg den kvelden. (Dumt at vi ikke hadde videokamera..)

Vi er overveldet og fulle av spørsmål, men også av takknemlige til Gud for hva vi har sett og fått oppleve. Fortellingen i apostlenes gjerninger om når Den Hellige Ånd kom over disiplene og folkemengden, har fått en ny betydning. Og hvis disiplene hadde det noe slikt som vi hadde det i helgen skjønner vi at de var nødt til å fortelle folk at de ikke var fulle av vin. Jeg er redd for at hvis jeg hadde kommet inn på dette møtet uten å ha vært med på undervisningen og slikt før på dagen, så hadde jeg snudd i døren og gått. Folk var jo blitt helt klikka gærne!

Vi vet at det vi har vært med om nå i helgen vil bli nedskrevet i vekkelseshistorien her på Island. Her var det samlet mennesker fra mange forskjellige kirkesamfunn og menigheter og Guds Ånd ble helt ut over alle. Hva som skjer videre vet vi ikke men at en vekkelse er i gang er sikkert.

Forrige uke var det bønnemarsj med ca 3000 mennesker fra alle menigheter i Reykjavik (Med Frelsesarmeens Territoriale Hornorkester i spissen) Mange mange av landets verstinger narkodealere og fengselsfugler er blitt frelst og fri fra sin avhengighet på utrolige måter og de jobber intensivt dag og natt for å vitne og det blir folk frelst hver dag. 

Dere som leser dette får tro hva dere vil. Om dere tror vi er blitt fullstendig klikka gærne så la gå. Men vi er bare nødt til å fortelle flest mulig om hva som har skjedd! Og vi venter spent på hva Gud overrasker oss med videre. 

Hilsen Ester og Wouter

Inga kommentarer: