14 dec. 2020

Dagens andakt den 14 december

 


”Av dig har jag fått en större glädje än de som fått korn och vin i mängd. Jag lägger mig ner i frid och sover. Du, Herre låter mig bo i trygghet.  (Ps 4:8)

Den då fyraåriga sonen kom upp till frukostbordet. I stället för det vanliga ’god morgon’ mötte han oss med ”Vad är det för något skojigt som ska hända idag?” Det var egentligen en bra fråga, och en underbar inställning till livet. När vi tillhör Jesu familj, har vi rätt att börja varje dag med en förväntan att något bra ska hända.

Det är klart att det också finns mörka dagar i en kristens liv. Men tryggheten i Gud gör att vi kan möta svårigheterna på ett bra sätt tillsammans med honom. När vi var ”nykristna” sjöng vi ibland, särskilt när vi mötte motgångar:

Det måste komma ut nå´t underbart ur detta
Det måste komma ut nå´t underbart

För Herren Gud kan bara göra underbara ting

Så det måste komma ut nå´t underbart.

BÖN

Hjälp mig att ta emot den här dagen från dig och förvänta att det ska bli en bra dag. Tack för att allt du gör, gör du i trofast kärlek till mig.

 

Inga kommentarer: