21 dec. 2020

Vittnesbördet


- Från Jesus.se

 "På Karolinska sjukhuset fick Pär-Ola göra nya undersökningar och i oktober 1985 kom läkaren med ett förödande besked: ”Jag beklagar, Pär-Ola, men du har ALS”.
– Jag visste inte vad det var och undrade hur man blev bättre, men läkaren bara beklagade. ALS är en dödlig sjukdom och docenterna Sebastian Conradi och Lars-Olof Ronnevi på Karolinska gav mig högst tre-fyra år att leva. Jag tänkte på min familj och på barnen. Och på att jag aldrig mer skulle få springa i skogen.
Läkarna erbjöd medicinering, men bromsmedicinerna skulle ge kraftiga biverkningar.
– När jag fick beskedet att jag inte skulle bli frisk tappade jag min tro och var fullständigt uppgiven. Men jag grep efter ett halmstrå och bad två kristna män komma till min sjuksäng och be för mig. Själv hade jag inte mycket tro. Jag trodde att jag var förlorad".

Läs mer här:  https://www.jesus.se/livsberattelser/par-ola-malm-blev-frisk-fran-als/

Inga kommentarer: