8 okt. 2013

Det var då det!

I allt uppackande och upptäckande hittade jag några gamla bilder. Jag delar med mig av en bild från 50-talet, en bild från 60-talet och en bild från 70-talet.

På första sidan av tidskriften Salvationisten kunde man se den här bilden. Bildrubriken löd "Medan pappa predikar". Den unga damen som ligger och sover under pappas predikan är min syster Pia. Den betydligt mer vakne unge mannen, i vars knä Pia lutar sitt huvud, är jag själv. Lägg märke till det vakna uppmärksamma ansiktsuttrycket hos den unge mannen.

Nästa bild är från 60-talet. Jag tror att gruppen hette "Torsdagsteamet" och hade möte varje torsdagskväll på Stockholm 6:e kår. Min pappa Johan spelar Trombon, mamma Ruth spelar bas, Stanley Johnsson spelar kornett och Alice Johnsson som spelar guitarr. Mamma Ruth och Alice brukade också sjunga duetter. Bengt Allard sitter vid trummorna. Pianistens namn har jag glömt.

Sista bilden är från 70-talet. Den unge vakne mannen från 50-talet har nu blivit musikmästare. Ser han inte väldigt mager ut? Det är mycket som har förändrats sedan dess. Förresten, varför håller han upp tummen så där konstigt? Försöker han lifta?

Inga kommentarer: