9 nov. 2018

”Chockad över att de behöll allt prat om Gud”

Det blev den kristne Minnesotakillen Kyle Johnson som vann årets säsong av Allt för Sverige. – Skillnaden jag hoppas kunna göra genom programmet känns som en av de viktigaste sakerna i mitt liv, säger han till Världen idag.

- Världen idag -
Tron har inte varit något som gömts när 29-åriga läraren Kyle Johnson medverkat i SVT-programmet Allt för Sverige. Under de åtta avsnitten där tio amerikaner tävlat om att få träffa sina svenska förfäder har Kyle Johnson gjort sig känd som den som tackat Gud för varje sak de fått uppleva....


Att Kyle är kristen är antagligen inget som har undgått någon som följt programmet, men själv är Kyle förvånad över hur stort utrymme hans tro har fått i tv-rutan.

– Jag är chockad att de behöll allt jag sa om Gud i programmet. Särskilt med tanke på att ingen i produktionsteamet, vad jag vet, är kristen. Jag tror att det var Gud som använde det jag sa, säger han.

Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: