23 juni 2018

Från depression till glädje

- Inblick -
Hon kämpade med tvivel kring om Jesus älskade henne eller ens fanns. När Amanda Nordin var 17 år hade hon kommit till en punkt då hon ville veta om det hon hört hela sitt liv verkligen var sant. Då fick hon möta Guds kärlek vilket förvandlade hennes liv. – Gud sköljde bort all bitterhet, allt tvivel, all hopplöshet och oförlåtelse som jag hade på insidan. Hans kärlek förvandlade mig för alltid. Jag fick nytt hopp, ny glädje och mening, säger Amanda.

Hon har gått i kyrkan hela sitt liv och såg sig själv som kristen. Amanda Nordin berättar att hon alltid haft en längtan efter att leva ett liv nära Jesus och att få möta honom på riktigt. 

– Jag försökte vara en perfekt kristen. Trodde man behövde prestera och förtjäna Guds kärlek för att komma närmare honom. Både när det gällde mitt liv och min relation med Gud kände jag mycket hopplöshet, berättar Amanda för Inblick.


Till slut tröttnade Amanda på att känna sig otillräcklig och på att hennes längtan efter Gud inte ledde till mer. Hon bar på mycket tvivel kring om Jesus var på riktigt och om han verkligen såg och kände henne. 


Sommaren 2012 var hon på en konferens och sade då till Gud: ”Jag orkar inte mer. Om du är på riktigt vill jag veta det. Jag vill att du möter mig. Annars kommer jag bli ateist.”

Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: