20 maj 2018

Kristna verksamheter nominerade till Stockholmspris

En församling inom Frälsningsarmén och Stockholms stadsmissions verksamhet för unga har nominerats till utmärkelsen Min lokala hjälte av lokaltidningen mitt i.

Två kristna verksamheter är nominerade till Söderhjältar 2018, en utmärkelse som ges till "lokala hjältar" av tidningen Mitt i.

– Jag känner mig ärad och välsignad, säger Turid Bååth, verksamhetschef för Frälsningsarméns kår 393 på Södermalm som nominerats av tidningens läsare.

– Man blir ödmjuk. Det värmer att någon tänker att vi betyder så mycket att man tar sig tid att nominera,

Kår 393 är Stockholms yngsta Frälsningsarméförsamling. Som alla församlingar inom Frälsningsarmén bedriver Södermalmskåren omfattande social verksamhet, men här är det ensamstående mammor som står i särskilt fokus. Man anordnar bland annat kostnadsfria läger för familjer, pysselverkstad, träningspass och babysång, och hjälper kvinnor i skyddat boende.


Läs mer HÄR.

Inga kommentarer: