15 maj 2018

Rapport 5 från KING OF KINGS - Örnsköldsvik 10-13 maj 2018

Gästbloggare: Fredrik

Här kommer den sista uppdateringen från King of Kings Conference i Ö-vik.


Niklas Hallman
Söndag fm avslutningsgudstjänst med Niklas Hallman.
Jesus lärde oss en enkel bön som han ofta bad.
"AbbaFader, för Dig är ingenting omöjligt.
Abba är väldigt personligt och det betyder "min pappa".
Vi måste förvalta föräldraskapet för att få en förvandlad generation, men också få en personlig relation
så att vi kan tillbe Gud med orden Abba Fader.

Denna kärlek och relation ser vi också i treenigheten. Det är en gudomlig dans av uttryckande kärlek.
Jesus lyftes upp på Kristi himmelfärdsdag och lite gammaldags kan man undra hur långt han har kommit då nästa galax ligger 2,5 miljoner ljusår bort.
Men han är ändå nära dig och mig!
Sak 14:4 och framåt säger att Herrens namn ska vara ett enda. Alla ska relatera till honom. King of kings!
Då ska vi känna Guds Faders hjärta.
Om vi inte lär känna fadershjärtat utövar vi en dödlig religion. Helig ande kommer från Gud, från Fadern.
Det är sanningens ande direkt från fadershjärtat.
En fader utsläcker inte liv. Fadern skyddar och bevarar.
Med den vissheten gick Jesus till Golgata. Abba fader, för Dig är allting möjligt.
När Jesus säger "Min Gud, Min Gud, varför har du övergivit mig så var det från en sång som alla judarna kunde.
Ps 22. Den fortsätter "Alla som ser mig gör narr av mig", "medan vi höll honom föraktad bar han våra synder"

Han sa sedan Fader, i dina händer lämnar jag nu mitt liv.
Den som inte lärt känna fadern lämnar och släcker liv. Den som känner Fadern räddar liv.

I Romarriket fanns de 12 tavlornas lag. Där står bl a att ett adopterat barn har större rättigheter än ett biologiskt barn.
Ett adopterat barn var utvalt. Det kunde man inte förskjuta. Det kunde man med biologiska barn.
Josef var adoptivfar till Jesus. Han skyddade Jesus. När anden väckte honom flydde han genast ut i öken med Jesus.
Rom 8:15 Ni har fått en ande som ger er söners rätt, inte slavars.
De som mottog romarbrevet kunde relatera till det. Slaveriet var så utbrett. Det fanns flera miljoner slavar i det område som idag är Italien.
De var rättslösa och visades upp nakna för köparna i centrala Rom.
När Jesus dog på korset uppfylldes flera lagar. Vetekornets lag, de judiska lagarna.
I samma sekund som Jesus dör adopteras vi av Gud Fader och ger oss Kungars rättigheter.
Du är en älskad dotter/son.
Skandinavien behöver fäder som inte bara är upptagna av sig själva. Som kan se potentialen i den kommande generationen.

Hur känner du fadern?
Som en slavherre eller som en älskande far?
Är han personlig för dig?
Guds ande vill uppväcka dig och påminna dig om att du är utvald.
Abba fader, för dig är ingenting omöjligt.

Med det så tackar jag för att jag fått vara gästbloggare och för att ni orkat läsa mina inlägg.

Blessings
Fredrik

Inga kommentarer: