19 aug. 2013

Jo, Emma, kärlek till annan kan vara fel

I förbindelse med friidrotts-VM och målade naglar citeras Emma Green Treagaros  i rubriken "Kärlek till annan kan inte vara fel".

Jag vill påstå att kärlek till annan kan vara fel. Inte själva känslan kärlek, men en del kärlek som uttrycker sig i sexuella handlingar är definitivt fel. Och jag antar att det är den kärleken som Emma demonstrerar för.

Det är inte fel att älska barn. Men att ha sex med barn är fel. Även om man försvarar sig med att säga att barnet vill det.

Det är inte fel att älska sin mamma eller sina syskon, men jag antar att de flesta anser att sex är opassande i det sammanhanget.

Det är fel att vara otrogen med sin grannes hustru, även om jag överfalls av en plötslig kärlek till henne.

De flesta skulle nog anse att det är fel att en man har åtta hustrur. I varje fall i Sverige. Även om mannen dyrt lovar att han älskar dem alla lika mycket.

Så, Emma, jag håller verkligen inte med om ditt uttalande även om det kan låta bra. Kärlek till en annan kan vara fel om det uttrycker sig i sexuella handlingar.

/PB

Inga kommentarer: