23 aug. 2020

Dagens andakt 23 augusti



”Om ni villigt lyder mig, skall ni få njuta det goda i landet” (Jes 1:19)

Igår talade vi om den bonus, det där lilla extra, som Gud ger åt dem som lyder honom. Ibland gör han det oväntat, som den gången vi blev uppgraderade till Business Class, på flyget. På samma oväntade sätt har Gud många gånger visat sin speciella omsorg om oss. Men Gud visar också sin omsorg, och ger det där lilla extra, i vardagens små händelser. Hur många gånger har jag inte bett Gud om en parkeringsplats, när jag, som vanligt alldeles för sent, kommit fram till min destination, bara för att finna att alla platser är upptagna.  Och hur många gånger har jag inte, till min stora förundran, upplevt att Gud hört min blixtbön och försett mig med det jag behöver. Ibland kan jag då också höra hans stilla förmaning: Var gärna ute i lite mer god tid nästa gång. Han visar omsorg, men han fostrar också.

BÖN
Jesus, tack för att jag alltid, får vända mig till dig och räkna med att du hjälper, antingen det är jag själv som har ställt till med situationen, eller om det är andra orsaker till mitt dilemma.

Inga kommentarer: