26 juli 2019

Dagens Andakt 26 juli



”Var stilla inför Herren, vänta på honom.” (Ps 37:7)

När man orienterar handlar det ofta om att snabbt hitta rätt i oländig terräng. Men även om man har bråttom och även om man har en viss aning om vartåt man ska springa, är det ändå klokt att regelbundet stanna upp och ta ut kompassriktningen. Gör man inte det kommer man ofelbart att hamna fel. 
I det kristna livet tror vi ibland att vi bara kan springa på, men vi behöver stunder då vi bildligt talat tar ut kompassriktningen – då vi blir stilla inför Herren och väntar på hans direktiv.

BÖN
Herre hjälp mig att våga stanna upp och verkligen kontrollera om jag rör mig i den riktning, som du vill att jag ska röra mig. Och om du skulle visa mig att jag har sprungit fel, visa mig vägen tillbaka, så att jag igen kan få leva i din vilja. 
 ______________________
Dagens andakt på norsk http://dagensandaktpanorsk.blogspot.com.
Daily devotion in English: http://dailydevotioninenglish.blogspot.com.
______________________

Inga kommentarer: