31 juli 2019

Vittnesbördet: "Jag tvivlar inte på att Gud finns"

- Dagen -
Fotbollsspelaren Raheem Sterling berättar i engelska medier om vad tron betyder för honom och tacksamheten i att få se livet ur ett större perspektiv.


Förra året var han med i det engelska landslaget som gick till semifinal i fotbolls-VM. Nu berättar Manchester City-spelaren Raheem Sterling till den engelsk-kristna mediesajten Premier att han är uppvuxen i en kristen familj. 


Hans tro har blivit starkare med åren, framför allt sedan han flyttade hemifrån.
– Jag tvivlar inte på att Gud finns, jag vet det. Min tro är betydelsefull för mig. Jag tackar alltid Gud för mitt liv, för min familj och att jag får vara tacksam för det liv som jag har fått, säger Sterling till Premier.

Läs mer här: https://www.dagen.se/nyheter/raheem-sterling-jag-tvivlar-inte-pa-att-gud-finns-1.1559633

Inga kommentarer: