12 apr. 2019

Sebastian Stakset grep in efter Uppdrag granskning

I höstas sände Uppdrag granskning ett program om 29-åriga Sanne som plågades av drogmissbruk, psykisk ohälsa och hemlöshet. Sebastian Stakset fick hjärta för henne och i dag beskriver hon sig som troende.

- Johannes Ottestig i Dagen -
Ett knappt halvår efter att Uppdrag granskning sände det uppmärksammade reportaget ”Vem ska rädda Sanne?” har reportern Anna-Klara Bankel åter mött Sanne. Och som kvällens program visar mår Sanne i dag mycket bättre.

”Jag vittnade om mitt eget liv”

En person som har varit avgörande för förändringen är Sebastian Stakset. Han berättar i programmet hur han berördes av det första reportaget om Sanne och hur han försökte att komma i kontakt med henne.

Uppdrag gransknings reporter frågar Sanne om någon annan tidigare har engagerat sig och kommit på eget initiativ och besökt henne.

– Nej. Det var första gången när jag träffade Sebastian. Men vem skulle ha tagit kontakt med mig och velat ha träffa mig? Det har liksom inte funnits någon sådan, svarar hon.


Läs mer HÄR

Läs också i Expressen HÄR

Inga kommentarer: