9 sep. 2019

Dagens Andakt - 9 september


”Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus.” (Fil 4:6)

När jag frestas att tänka att det inte lönar sig att be, måste jag komma ihåg, att även om min bön inte gett det resultat jag förväntade, så kanske den förhindrade att något ännu värre fick ske. Jag brukar tänka mig bönen som en dragkamp. Min bön kanske inte gör att märket flyttas omedelbart i den riktning jag vill, men bönen håller emot så att märket inte flyttar sig i motsatt riktning.
Dagens bibelord uppmuntrar oss att låta Gud få veta alla våra önskningar. Ordet lovar inte att vi ska få alla önskningar uppfyllda, men ordet lovar att vi ska få frid, och jag vet inget som är mer betydelsefullt än att ha frid i sitt inre.
BÖN
Tack för att du Herre är intresserad av allt som händer i mitt liv. Tack för att jag får tala om vilka behov jag har, både när det gäller mig själv och dem som står mig nära. Och tack för att jag kan få frid i mitt inre när jag har bett, därför att jag vet att du vet vad som är bäst för mig och de mina.

 ______________________
Dagens andakt på norsk http://dagensandaktpanorsk.blogspot.com.
Daily devotion in English: http://dailydevotioninenglish.blogspot.com.
______________________

Inga kommentarer: