3 sep. 2019

Vittnesbördet: Josef var proffs på poker

- Inblick -
Allt Josef byggt upp i livet försvann och han mådde psykiskt dåligt, hade depression och ångest. Han hade fått sömntabletter av sin läkare för att kunna sova.


– Jag kom till den punkten då jag ville ta livet av mig. Jag tänkte att antingen så sväljer jag en hel karta sömnpiller eller så hoppar jag framför tåget.
Istället för att ta sitt liv så sa Josef: "Gud, du får mitt liv. Jag vill inte ha det."
Det var en tuff resa men tack vare Gud, kyrkan och ungdomsledaren klarade sig Josef. Han blev till och med helad från sömnproblemen när en evangelist kom och sa; "Det är någon här inne som har haft svårt att sova. Men nu har Gud helat dig."


– Det väckte tro i mig och jag tänkte: "Det är ju jag". På kvällen struntade jag i att ta sömnmediciner. Sedan den dagen har jag somnat så fort jag lagt huvudet på kudden om jag inte druckit kaffe eller ätit godis.
Ju mer Josef gick på möten och läste Bibeln desto bättre mådde han. Det var en process och Gud förde honom ut ur ångesten och befriade honom från psykisk ohälsa.


– Jag var väldigt hungrig på Gud, speciellt när jag började må bra igen. Jag sög i mig allt som jag kunde. Det känns som att jag har gått från härlighet till härlighet.


Läs mer HÄR

Inga kommentarer: