5 okt. 2020

Vittnesbördet: "Utan Jesus hade jag inte överlevt"

 - Från tidningen Inblick -
Läkarna uppskattade att Hans Mannefred bara hade fyra veckor kvar att leva. Många i Sverige bad för honom – och fick se ett mirakel.
– Utan Jesus hade jag inte överlevt, menar han...

...
Men det är klart att min tro på helande har blivit starkare. Utan honom hade jag inte överlevt, och heller inte klarat mig igenom min sjukdomsperiod. Min tro på Jesus är den bästa medicinen. 

För Hans är varje dag en gåva från Gud. Han är därför tacksam för var dag som han får höra, läsa, skriva och se.

– Min relation till Jesus är starkare än någonsin, påpekar han glatt.

I Frälsningsarmén i Huskvarna, där Hans är medlem, ber de alltid för sjuka. I tillägg ber han själv för människor i utsatta situationer, ofta hemma i Jönköping där han numera bor. 

– En del av dem som jag har bett för har fått en bättre livssituation. Några kan gå under rubriken ”helande”, så – ja, helande förekommer hela tiden.

Läs mer här:  https://www.varldenidag.se/vittnesbord/jag-fick-hjalp-av-jesus-varldens-basta-och-storsta-lakare/repthd!ZDNCWqGbYkCV2lLPiytiUg/

Inga kommentarer: