1 jan. 2021

"Mina första år som kristen var ett krig"

- Sebastian Stakset i Dagen -
När jag blev frälst 2013 påbörjades en tre år lång strid för att komma ut i frihet. Tre års fullt krig mellan mörker och ljus. Jesus räddade mig gång på gång hur smutsigt jag än levde. Om jag ska likna mig själv vid ett dricksglas vatten så var glaset fyllt av 99 procent smutsigt gammalt diskvatten. Endast en procent gick att dricka, men det var blandat.

 Jag försökte presentera Jesus för massa människor mellan 2013–2016 men ingen blev frälst. Folk fick ”dricka” det gamla diskvattnet som inte smakade gott. Jag levde fortfarande för mig själv och inte för Jesus. Det var inte attraktivt att locka med evangelium när jag själv varken var ren eller helgad. Men Herren har tålamod med oss. Han väntade på mig med öppna armar trots att jag vände ryggen. Faderns ovillkorliga kärlek.

Läs mer här: https://www.dagen.se/kronikor/2018/04/04/sebastian-stakset-mina-forsta-ar-som-fralst-var-ett-krig/

Inga kommentarer: