18 juni 2019

Dagens Andakt 18 juni




”De tillhör inte världen, liksom inte heller jag tillhör världen. Helga dem genom sanningen; ditt ord är sanning.” (Joh 17:16-17)

En dykare arbetar under vattnet i ett element, där han egentligen inte har någon förutsättning att klara sig längre än en kort stund. Dykaren är beroende av att antingen vara förenad med syret i luften ovanför vattnet genom en slang, eller genom att han har med sig syre i en särskild tub på ryggen. Han måste till varje pris vara förenad med eller ha tillgång till syret i luften, annars kan han inte leva.  
Som kristen lever jag i världen men inte av världen. Jag lever i ett element som jag egentligen inte kan överleva i. Jag måste hela tiden hämta ”syre” från mitt rätta element som är Guds rike. Jag måste hämta näring från Guds ord och från gemenskapen med honom i lovsång och tillbedjan, annars dör jag andligen. 

BÖN
Jesus, jag vill idag ha en öppen tillförsel av det friska syret från ditt rike in i mitt liv. Jag behöver ständigt hämta näring från dig så att det nya livet, som jag äger i dig, kan växa sig starkt. 

______________________
Dagens andakt på norsk
http://dagensandaktpanorsk.blogspot.com.
Daily devotion in English: http://dailydevotioninenglish.blogspot.com.
______________________

Inga kommentarer: